Dies ist eine Diskussion zu USA - nicht bei selection service registriert - was kann passieren innerhalb des Forums Internationales Recht
![]() |
| | LinkBack | Themen-Optionen | Thema durchsuchen | Ansicht |
| |||
| USA - nicht bei selection service registriert - was kann passieren also ich habe eine etwas komplizierte frage: meine eltern (beide deutsche) haben eine zeit lang in den usa gelebt. in dieser zeit bin ich geboren. hierdurch habe ich die deutsche und amerikanische staatsangehörigkeit. lebe aber seit meinem ersten lebensjahr in deutschland. soweit alles ok. da ich nun ein baby erwarte, habe ich mich im internet informiert, ob dieses auch die amerikanische staatsangehörigkeit erhalten kann. geht wohl auch. jetzt zum eigentlichen punkt: per zufall entdeckte ich, dass ich mich beim selection service hätte registrienen müssen (sowas wie das kreiswehrersatzamt) im alter von 18-26. mittlerweile bin ich 33. meinen letzten us-pass hatte ich mir mit 17 in der damaligen botschaft in bonn geholt. auf den offiziellen seiten des selection service (www.sss.gov) steht, dass man durch die nicht registrierung gegen das gesetz verstößt. "Registration is the law. A man who fails to register may, if prosecuted and convicted, face a fine of up to $250,000 and/or a prison term of up to five years. Even if not tried, a man who fails to register with Selective Service before turning age 26 may find that some doors are permanently closed. " auf einer internetseite habe ich folgendes gefunden: "Men Not Required to Register The requirement to register with Selective Service ceases when a man reaches 26 years of age. Men who did not live in the United States between 18 and 26 years of age, and men who lived in the United States between 18 and 26 years of age, but maintained lawful nonimmigrant status for the entire period were not required to register." dies würden bedeuten, dass ich von der regel ausgenommen war, da ich in deutschland lebe, was wiederum der seite des selection services wiederspricht: "DUAL NATIONALS Dual nationals of the U.S. and another country are required to register, regardless of where they live, because they are U.S. nationals." zum abschluss habe ich noch dies hier gefunden: "In 1980, a person required to register who did not could face up to five years in jail or a fine up to $250,000. Despite these penalties, government records indicate that from 1980 through 1990, there were only 20 indictments,[2] of which 19 were instigated in part by self publicized and self reported non-registration. The last prosecution took place in January of 1986, after which many believed the government declined to continue prosecutions when it became apparent that the trials were themselves causing a decline in registration. By 1984, 13% of 18 year old men were not registering.[3] As an alternative method of encouraging registration, federal legislators and most state legislators passed laws requiring that in order to receive financial aid, federal grants and loans, and certain government benefits, an individual had to be registered with selective service. Organized efforts to aid those losing benefits include Fund for Education and Training (FEAT)[4] and Student Aid Fund for Nonregistrants.[5] Upon registering to vote, eligible citizens are automatically registered with the Selective Service." also, weiss jemand, was mir da drohen könnte? |
![]() |
| Lesezeichen |
| Themen-Optionen | Thema durchsuchen |
| Ansicht | |
| |